20 Ocak 2013 Pazar

Bir 2 Yaş Anası Yeni Yıldan Ne Bekler?

Arkadaş, ne yeni yıl beklentisi.. Yeni yıl geleli çok oldu. 2014'ü bekleyseydin bari diyenleri kınıyorum. Birincisi, en azından Ocak ayı henüz bitmedi. İkincisi, bir 2 yaş anasının aklını başına toplayıp iki kelimeyi bir araya getirmesi, gerçekten hiç de kolay değil.

Macera, kahkaha, aksiyon dolu bir yılı devirdikten sonra ancak Ocak ortasına gelince yeni yıldan ne bekliyorum acaba diye düşünme fırsatı bulabildim.

2 yaş krizini tadına vara vara yaşayan bir anne olarak yeni yıldan sadece iki istediğim var:
1- Sabır 2-Uyku. Bu kadar basit!

Bu dileklerimi okurken benim gibi bir çok annenin "ahhh nerede bacım o günler" dediğini duyar gibi oluyorum. Neyse biz en azından evrene olumlu mesaj gönderip, üzerimize düşeni yapalım...

İki Yaş Bebesiyle Hayatta Kalma Kılavuzu yazdımda da bahsettiğim üzere 2 yaş krizi yaşayan bir çocuğun anasının en çok ihtiyacı olan şey 1- sabır 2- konu değiştirme ve 3- numara yapma becerisidir. Bu yüzden, 2013'den en büyük beklentim öncelikle biraz daha sabırlı olmak.

Aslında, 27. ayını devirmiş ve ikinci yaşının üstüne bir de çeyrek koymuş bir arkadaş, sabır sınırları zorlanıp genişletilmiş olan anneyi artık "dervişimsi" bir kıvama getirmiştir. Anneyi çıldırtma sanatının çıraklık-ustalık dönemlerini geçip Sensei mertebisine ulaştığı için anne bu konuda bitmiş tükenmiş, sadece bugünlerin bitmesini beklemektedir.

Bir örnek verelim: Kreşe giderken kitap, yazboz, kalem-kağıt, ufak tefek oyuncaklar gibi şeyler götürebiliyoruz. Ama her gün ne götüreceğimize karar vermek en azından yarım saatimizi alıyor; çünkü "evet" dediklerimin değil "hayır" dediklerimin okula gitmesi gerekiyor!

2 Yaş: Bu kitabı alıyım mııı?
Anne: Tabii
2 Yaş: Yok kalemleri alıyım..
Anne: Tamam hadi ne istersen al..
2 Yaş: O zaman bunu alayım (kocaman abaküsü gösteriyor)
Anne: iyi getir de torbaya koyayım, ben taşırım
2 Yaş: (Düşünüyor: Çok emek sarfettim ama hatunu da iyi eğittim! dur bakalım şuna ne diyecek) BİSİKLETİ ALALIM!
Anne: (Maalesef o anda çocuğun sağlıklı dil gelişimi falan akıldan çıkıyor) YUUUHHH!!
2 Yaş: (Hayır cevabını duyup ikna oluyor) Tamam bisikleti alalım!!

İkinci olarak biraz uyku istiyorum. Pargalı öldü mü? Kuzey kimi dövdü? Twitter'da kim ne demiş derken, horozları bile depresyona sokabilecek kadar erken kalkan bir 2 yaş bebesi, insanı gerçekten uykuya hasret bırakıyor. "Bacım, sen de erken yatıver" diyorsunuz eminim; ama bence sorun yatma saatinde değil. Kesinlikle kalkma saatinde! Fırıncı mıyız biz? Kalkıyoruz her yer zifiri karanlık...

Bir yandan düşünüyorum da.. Kafeinman olarak yaşanan bu yaşama, insan bir süre sonra alışıyor; ama değil ağzını, gözünü bile açmaya hali yokken; 2'likten istek parça gelince, zavallı kafası karışık uykusuz ananın, muhtemelen, çocuklukta fazla izlediği Ninja Kaplumbağalar'ın bilinçaltından çıkmasıyla, dudaklarından şu mısralar dökülüyor:

Sağ elimde üç parmak...  (Daha fenası bir yandan da sol eli gösteriyor...)

1 yorum:

  1. ofisin ortasında resmen kahkahalara boguldum okurken :) hem cok guzel bir dille kaleme almış olmandan, hem de aynı olayların bizim cephedeki yansımasının gözümün önünden geçişinden :)
    tüm 2 yaş annelerine sabır versiiiin!

    YanıtlaSil